محصول ایران انتقاد مدیریت خبر کاریکاتور

محصول: ایران انتقاد مدیریت خبر کاریکاتور

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی در دوران تحریم از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد / جهانگیری

    معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در دوران تحریم، از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد و نباید بگذاریم راه منابع خارجی به کشور بسته شود.

    در دوران تحریم از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد / جهانگیری

    جهانگیری: در دوران تحریم از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد

    عبارات مهم : سیاست

    معاون اول مدیر جمهور گفت: در دوران تحریم، از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد و نباید بگذاریم راه منابع خارجی به کشور بسته شود.

    به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول مدیر جمهور صبح دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم استمرار سیاست ها در دوره های متفاوت در کشور، به دستیابی کشورهای منطقه شرق آسیا و آمریکای لاتین طی سال های گذشته اشاره و اظهار کرد: پرسش مهم که جهت هر کسی که به آینده و توسعه کشور عزیزمان ایران فکر می کند ایجاد می شود، این است که آیا آمریکای لاتین و شرق آسیا با سرعت پیشرفت کردند ولی ما نتوانستیم به این سرعت پیشرفت دست یابیم.

    وی با بیان این که «سیاست گذاری های توسعه ای در این مناطق براساس راهبردی بلند مدت که متناسب با شرایط بین المللی اتخاذ شده، است» ادامه داد: ما نیز در کشور عزیزمان ایران سیاستگذاری های عالمانه ای داشته ایم ولی آن چه که مهم بوده، استمرار سیاست است که آن ها داشته اند ولی ما از آن برخوردار نبوده ایم. در این مناطق بعضی دولت ها با کودتا عوض کردن کرده اند، دربرخی دولت های دیکتاتور حضور داشته اند و در بعضی دیگر دموکراسی جریان دارد، ولی اشتراک همه آن ها در آن است که با وجود تغییراتی که در دولت های ارزش ایجاد شده، سیاست های آن ها عوض کردن نکرده هست. به همین علت آن ها پیشرفت کرده اند.

    در دوران تحریم از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد / جهانگیری

    وی افزود: گاهی اوقات در کشورمان دولت که عوض کردن می کند، نخستین کار دولت تازه عوض کردن سیاست ها هست. حتی بعضی وزرا نیز هنگامی که روی کار می آیند، سیاست های وزیر قبلی را عوض کردن می دهند. در این زمینه امیدواریم به آن درجه از بلوغ برسیم که بتوانیم سیاست هایی که می تواند کشور را به جایگاه خود برساند را عالمانه اتخاذ و به استمرار آن اصرار کنیم.

    معاون اول مدیر جمهور با ابراز امیدواری از استمرار اجرای سیاست های اتخاذ شده است از سوی وزیر تازه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سیاست حمایت از طبقات ضعیف و فقیر جامعه و همچنین حمایت از کارگران و عنوان اشتغال جزو اولویت های مهم دولت محسوب می شود.

    معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در دوران تحریم، از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد و نباید بگذاریم راه منابع خارجی به کشور بسته شود.

    وی با اشاره به بعضی وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزارت کار یکی از وزارتخانه های مهم دولت است که وظایف سنگینی در حوزه اجتماعی بر عهده دارد؛ حوزه اجتماعی امروز در کشور تبدیل به حوزه ای تعیین کننده و آینده ساز شده است است که به هیچ وجه نمی توان از آن غفلت کرد. امروز همه پرسشها اجتماعی، موضوعاتی هستند که با هزینه ای کم و در عین حال درآمد و منافع بسیار زیاد جهت کشور توانایی اجرا دارند.

    وی با بیان این که «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنگوی طبقات پایین جامعه در مجموعه های حاکمیت است»، خاطرنشان کرد: در شرایط پیش از اعمال تحریم های اخیر همواره می گفتیم که کشور با چالش ها و ابرچالش های بزرگی روبروست و عنوان بیکاری یکی از این موارد عنوان می شد که حداقل در بخش سیاستگذاری و پیگیری از حوزه های مربوط به وزارت کار هست. امروز نیز همچنان معتقدیم باید در کشور به عنوان اشتغال به عنوان مهم ترین مسئله بپردازیم. در مقطع فعلی، در صورت غفلت عنوان بیکاری می تواند به از کار بدون کار شدن نیروهای شاغل منجر شود. در این زمینه هنر دولت و صاحبان بنگاه ها و مدیران اقتصادی کشور آن است که نگذارند بنگاه های اقتصادی کشور وارد رکود شوند.

    جهانگیری اظهارکرد: اگر بتوانیم در دوران تحریم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم، بنگاه های تولیدی روند کار خود را با نشاط پیگیری خواهند کرد و با مواردی از قبیل بدون کار شدن نیروهای شاغل روبرو نخواهیم شد.

    در دوران تحریم از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد / جهانگیری

    وی با تاکید بر لزوم برگزاری جدی تر جلسات ستادهای تسهیل و برطرف موانع تولید در استان ها در شرایط فعلی، اظهارکرد: پیش از اعمال تحریم های تازه در استان ها ستادهایی به عنوان ستاد تسهیل و برطرف موانع تولید با نشانه حمایت از بنگاه های کوچک و میانگین ایجاد شده است بود که در آن ها وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دو دستگاه مهم و تعیین کننده حضور داشتند که مدیریت آن بر عهده عالی ترین مقام استان بود. در مقطع فعلی نیز به این ستاد بیش از گذشت نیازمند هستیم. همچنین بخش های متفاوت از جمله نظام بانکی نیز باید به صحنه بیایند و مانع از دست رفتن این ستاد شوند.

    وی در ادامه صحبت های خود با تاکید بر این که «ایجاد اشتغال تازه از اولویت های جدی دولت است»، به تخصیص یک و نیم میلیارد دلار اعتبار جهت اشتغال روستایی و مناطق مرزنشین از سوی دولت اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات قیمت ارز این اعتبار امروز این اعتبار به 18 هزار میلیارد تومان تبدیل شده است که منبع خوبی محسوب می شود. در این زمینه از وزیر کار می خواهم که هر چه سریع تر در خصوص واگذاری این اعتبارات به مجموعه های مربوطه اقدام کند.

    معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در دوران تحریم، از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد و نباید بگذاریم راه منابع خارجی به کشور بسته شود.

    معاون اول رییس جمهور با اشاره به تاکید رییس جمهور بر لزوم اعطای این اعتبارات تا آخر تیر ماه سال جاری، با بیان این که «فکر نمی کنم تاکنون بیش از 20 درصد از اعتبارات مربوطه به واجدین شرایط تخصیص داده شده است یافته باشد»، اظهارکرد: در این پول رانت زیادی وجود دارد و کسی که موفق به دریافت آن شود از رانت بسیاری برخوردار است ولی دولت از رانتی که اشتغال ایجاد کند و روستاییان را در دِه نگهدارد و موجب فعالیت بنگاه های تولیدی و توسعه در کشور شود، طرفداری می کند.

    وی مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه نشینی آن ها در شهرها را یکی از آسیب های اجتماعی جامعه عنوان و تاکید کرد: دولت باید جهت جبران بخشی از خسارات این آسیب اجتماعی صدها برابر هزینه کند.

    در دوران تحریم از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد / جهانگیری

    وی در ادامه صحبت های خود با تاکید بر این که «کار مهم اشتغال، تولید است و سرمایه گذاری و برطرف موانع سرمایه گذاری در دستور کار دولت قرار دارد»، خاطرنشان کرد: دولت اعتقاد است که شورای اشتغال باید همچنان فعال باشد و موانع پیش روی سرمایه گذاری را برطرف نماید. ان شاءالله در دوره تحریم نیز از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد و نباید بگذاریم که راه منابع خارجی به کشور بسته شود.

    معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان این که «مبارزه با صورت خشن فقر یکی از اولویت های مهم پیش روی دولت و مجموعه وزارت کار است»، خاطرنشان کرد: همانطور که در اوایل سال 96 گفتیم، امروز نیز با سرافرازی اعلام می کنیم که دولت جهت دور کردن صورت خشن فقر منابع بسیاری صرف کرده هست؛ کاری که در اوایل سال 96 و امسال در این زمینه انجام دادیم، در تاریخ بی سابقه هست؛ در اوایل سال قبل دولت تصمیم گرفت که میزان دریافتی مستمری بگیران را تا چهار برابر زیاد کردن دهد. امسال نیز 7 هزار میلیار تومان اعتبار تخصیص دادیم تا کسانی که تحت پوشش بهزیستی نیستند ولی مدعی اند دریافتی ارزش کمتر از این افراد هست، به نهادی مربوطه مراجعه کنند تا بعد از بررسی های مورد نیاز رقم کسری دریافتی آن ها از سوی دولت پرداخت شود.

    وی با تاکید بر این که «واقعا آرزوی مان این است که هیچ کس در کشور هنگام خواب سرگرسنه بر زمین نگذارد»، ادامه داد: دولت اعتقاد است که میزان پرداختی به مستمری بگیران باید هر ساله متناسب با قیمت تورم زیاد کردن یابد.

    به گزارش ایسنا، معاون اول رییس جمهور در بخش های دیگری از صحبت های خود در مراسم تکریم و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان بعضی از کارها مهم انجام شده است در مجموعه وزارت کار طی سال های گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: طی پنج ساله گذشته کارها مهمی نظیر قرار گرفتن 12 میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی و برخورداری مردم از سود سهام عدالت انجام شد. دولت از سال قبل علی رغم فشار بعضی نهادهای رسمی، سود سهام عدالت را پرداخت کرد. امسال نیز طی ماه های آینده با عملکردی که بنگاه های اقتصادی در سال قبل داشته اند، سود بیشتری به سهامداران پرداخت خواهد شد و به همین ترتیب از سال آینده سودی زیاد از آنچه که امسال پرداخت می شود، پرداخت خواهد شد.

    جهانگیری با بیان این که «در دوران اعمال تحریم های تازه دو خطر بیکاری و کم کردن قدرت خرید مردم کشور را ترساندن می کند»، اظهارکرد: به علت آن که در دوره های قبل این دو اتفاق افتاده بود، دولت یازدهم و دوازدهم عنوان برطرف بیکاری و زیاد کردن قدرت خرید مردم را از اولویت های مهم خود قرار داد و به لطف خدا در این زمینه گام های خوبی برداشته شد، ولی اگر امروز خوب به این دو عنوان نپردازیم و جهت آن ها برنامه ریزی و سیاستگذاری نکنیم، ممکن است در سال آینده با کم کردن شدیدی در قدرت خرید مردم مواجه شویم.

    وی در بخش های دیگری از صحبت های خود با اشاره به دستور مدیر جمهور مبنی بر لزوم واگذاری همه بنگاه های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا آخر سال 98، گفت: بنگاه های اقتصادی هزاران هزار میلیارد تومان از منابع کشور را در اختیار دارند، ولی بازدهی ارزش بسیار اندک هست. این بنگاه ها بد اداره می شوند؛ در کجای دنیا مشاهده می کنید که مدیریت یک بنگاه حرفه ای اقتصادی براساس من بمیرم تو بمیری اداره می شود و اعضای هیات مدیره با در نظرگرفتن این که آیا افراد پیش از این در مجموعه های حاکمیتی سمتی داشته اند یا خیر گزینش و منصوب می شوند.

    وی ادامه داد: امروز چند صد میلیارد تومان سرمایه دولت در بنگاه های اقتصادی قرار دارد، ولی بعد از آن که در آخر سال سود و زیان آن ها بررسی و محاسبه می شود در نهایت دولت نه تنها سودی از آن ها دریافت نمی کند بلکه باید مبلغی را نیز تحت عنوان کمک زیان پرداخت نماید تا این دستگاه ها بتوانند حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند.

    جهانگیری راه حل عنوان بنگاه داری اقتصادی در مجموعه های دولتی را واگذاری این بنگاه ها با قیمتی واقعی به بخش شخصی عنوان کرد.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به کارها انجام شده است از سوی علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهارکرد: ربیعی صورت ای آشنا شده است است که طی سال های بعد از انقلاب در مسئولیت های مهم و حساسی که حضور داشته، کارهای بزرگی انجام داده هست؛ چه آن وقت که او را به نام عباد می شناختیم و چه آن وقت که او را با نام ربیعی می شناختیم، هم عباد و هم ربیعی راه حل پرسشها اجتماعی و سیاسی را می دانست. در دوران مسئولیت ربیعی در وزارت کار، او تلاش کرد که سخنگوی جامعه کارگری کشور و فقرا در دولت و محافل متفاوت باشد. آقای ربیعی به خوبی توانست در دوران مسئولیتش، نقش خود را ایفا کند و امروز همچنان جهت ایشان در دولت جا است و با افتخار آمادگی استفاده از ظرفیت های ایشان را داریم و خلاء حضور او در مباحث سیاسی و اجتماعی احساس می شود.

    وی همچنین با اشاره به اخذ رای اعتماد، محمد شریعتمداری از مجلس جهت تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان بعضی از شاخصه ها و سوابق مدیریتی او پرداخت و گفت: شریعتمداری مدیر عالی سطوح بالای کشور در بخش های گوناگون و دولت های متفاوت بوده هست. او یک مدیر کار آزموده است که می تواند در دوران حضور خود در وزارت کار به کمک مدیران این وزارتخانه تحولی ایجاد کند و کارهای باقی مانده از قبل را به آخر برساند.

    واژه های کلیدی: سیاست | منابع | اقتصادی | وزارت کار | وزیر تعاون | آسیب های اجتماعی | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار